Denna dagen - Ett liv

Det var idag jag insåg att jag måste skaffa en blogg. Inte för att andra ska läsa den - utan för att jag behöver en ventil. Jag har idag insett att fredag den 13:e inte finns. I själva verket så heter den måndag den 10:e. Min dag började inte så bra... Jag tänkte som vanligt cykla till skolan, vilket tyder på att jag är en riktig norrlänning eftersom det är ishalka ute. Det märkte jag när jag snubblade över cykeln, vars styre (!) gick sönder helt och hållet. Det är en rätt ny cykel bör tilläggas. Årsmodell: 2007. Men men... Dagen var tvungen att fortgå och eftersom jag hade en föreläsning så kom jag försent till universitetet.

Nästa komplikation var inte så jobbig, men ganska komisk. Jag som hade min goda vän Anna bakom mig i fikakön, började fundera på om min mugg såg konstig ut så jag tittade så klart djupt in i hennes mugg. Problemet var bara att Anna hade gått iväg, så där stod jag och glodde i någon okänd människas mugg. Helt normalt. Det bästa var att Anna tyckte det var typiskt mig...(?)

Sedan dess har jag hunnit skära mig på en lampa. Det är väl en bedrift det med? Får se vad dagen har kvar att bjuda på.

Föreläsarna idag var i alla fall helt underbara. Någon härlig professor kom med många fina uttryck. (Om att stora djur äter små djur): "De gör sin grej". "Djur som är små djur föstås" och bäst av allt: "Det är väldigt sällsynt att man blir sjuk om man blir uppäten". Så sant.   

image2

Kommentarer
Postat av: Karin

du är ju kung lotta. KUNG helt enkelt.
tur att jag har en bra förebild att följa....

2007-12-11 @ 16:51:53
URL: http://simma.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0