En fullspäckad helg

Det har varit en rätt så hektisk helg, på grund av ännu en tenta som infinner sig på onsdag. Men detta kunde inte stoppa mig från att delta i Nobelfesten som hade toga-tema i år. Eftersom vi inte är några experter på toga trots att vi är logopeder och därmed allsmäktiga, så hade vi inte så stor koll. Lösningen blev så klart att vi körde med luciatåg. Karin och jag klädde ut oss till likadana tärnor, Anna var en het tomte och Gustav en fin stjärngosse. Och Sofia ritade ett tåg på sin tröja. Det var fint. Och kvällen var jättetrevlig. Vi ritade snakes in love och Emma Lindberg ritade en kåt och välutrustad, manlig surikat på min arm medan Karin fick en flicksurikat. Eftersom jag och Karin skulle se likadana ut var jag dessutom tvungen att spilla kaffe och vin på min toga. Det blev lite konstigt med tanke på att jag for ut på Origo och när Karin for så blev jag helt ensam med min kräkliknande toga. Men vem bryr sig om det när man får umgås med trevliga spexare?

En annan sak som vi skulle göra likadant var tempot på drickandet. Det kanske var dumt, men det var ändå trevligt.
Och det var trevligt med vårt fina luciatåg som vi framträdde med på nobelfesten. Det blir andra gången denna månad. Imorgon ska jag och Karin vara tomtar.

Nyår med klassen kommer bli kung. Jag längtar.

Veckans citat: "Det kändes som att jag svalde mig själv. Det är inget att skratta åt. Kan man svälja sig själv?" /Karin Simma

På bilden framträder (fr. vänster) Lotta Nilsson (alltså jag!!), Gustav Boström och Karin Simma.
Extra uppmärksamhet bör fästas på Karins fina snake på armen.

image3

Kommentarer
Postat av: Anna

Det var ett jäkligt hett luciatogatåg helt enkelt.

2007-12-16 @ 20:33:16
URL: http://annoschka.blogspot.com
Postat av: karin

haha man ser typ bara snoppen på honom:P

2007-12-17 @ 19:42:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0