Jag jobbar - Alltså bloggar jag

Det är rätt stillsamt på försäkringssidan idag. Därför känner jag att jag kan skriva ett par ord om min dag. Jag har blivit besatt av ett spel - http://www.gevalia.se/gevalia/page?siteid=gevalia-prd&locale=sesv1&PagecRef=600 Man ska para ihop kaffekoppar. Det låter kanske inte så roligt, men man blir fullkomligt besatt. Även om det inte är lika bra som Heroes. Eller Mario. Eller tetris. Men sedan!

Idag har jag varit på jullunch och fått en julklapp. Julklappen skall öppnas den 24:e och så är det bara. Jag träffade Karin en snabbis och nu kommer vi hålla till i olika städer i nästan två veckor. Och resten av klassen likaså. Hur ska detta gå?

Det är en på jobbet som väntar tvillingar. Det som var så intressant var att ingen frågade vilket/vilka kön det var på dem, det kändes så upplyftande att folk ville veta om de var friska istället för om det blir rosa eller blå kläder på dem. Vi är på väg mot ett bättre samhälle.
 Jag har blivit en riktig feminist sedan jag fick en flash-back till Frida-tidningarna man läste när man var liten. Jag kommer ihåg att de alltid hade en intervju med oftast tre, obehagliga tjugoåringar som skulle berätta om hur en bra tjej ska vara. En vanligt förekommande fråga var hur stora bröst skulle vara och svaret var alltid: "Mer än en handfull". För det första: Hur sjukt är det inte att tjejer ska vara killars tillbehör och för det andra: Vilka äckel ställde upp på att prata om brudar och sex i en tidning som främst blir läst av mellan- och högstadieelever?

Det finns många sjuka människor i detta land. Tur att de flesta är sjuka på ett bra sätt.
Nu är det mindre än en timma kvar att jobba. Det känns bra. Riktigt bra. Fantastiskt bra. Mycket bra. Lagom bra. Helt okej.  Neutralt. Negativt. Bra igen. Riktigt bra. Punkt. 

Kommentarer
Postat av: Suffe

Hahaha :D
"En handfull bröst, någon?" ;)
Vi får försöka klara oss utan varandra, även om det blir svårt...men såfort du hör ordet "bajs" eller "rumpa" eller ser Tomtemarschen på julafton, får du tänka på mig. Och JA, du FÅR skratta då också :D
GOD JUL på dig,världens bästa Lotta-Potta!
Stor kram!!

2007-12-20 @ 23:56:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0