Stockholm

var mycket trevligt. Det var så kul att träffa Robin och som tur är kommer han tillbaka i helgen för att träffa sin släkt så då kommer vi förhoppningsvis att ses. För att få lite inblick i vad vi har gjort kan ni gå in på http://www.perrobin.se/ En sammanfattning av vistelsen ser ut som följer: REA-showen sög på grund av Anders Lundin (som bland annat fick ett skrattanfall åt sitt eget skintorra skämt), hela upplägget och även på grund av läskiga akrobater som misslyckades med amatörmässiga rörelser. Maten var svindyr men vi fick i alla fall vara ifred i en sal vi hittade på Café Opera efter att vi hade lämnat Hamburger Börst. På Café Opera hade alla tjejer platinablont hår och killarna hade back-slick och såg allmänt kaxiga ut. Robins ragg var där med sitt jobb så det var kul att lära känna honom och hans kollegor. Dock inte dansken som var vd för deras jobb och trodde att vi (jag och Robin) skulle jobba för honom. Han sade till Robin på hetero-manér och mongo-danska att jag nog skulle kunna göra ett gott arbete för honom och så hade han slagit armbågen i sidan på Robin, som för övrigt är väldigt öppen med att han är homosexuell. Tur i alla fall att dansken blev utslängd efter att ha sagt "Håll keft" åt bartendrarna efter att ha blivit nekad att köpa alkohol. Synd att han tänkte köpa alkohol åt oss bara...

Lördagen: Åt kl 14 på chokladkoppen där Robin och massa andra snygga gaymänniskor jobbar. Robin sade åt mig att sätta mig bredvid ett par tjejer (som visade sig vara lesbiska) och äta där för att det var så fullt i övrigt därinne. Åt min mat medan Robin spårlöst försvann. Spanade efter honom i rummet men fick bara gensvar från några tjejer som besvarade mina blickar. Åt fort för en gångs skull. Sedan träffade jag min vän Rickard och gick på stan samt såg film. Det blev självklart en zombiefilm eftersom både jag och min bästis Tomas älskar sådana, det här var en vid namn "Fido" som handlade om en zombie som var ett slags husdjur. Mycket intressant koncept, men jag kan tyvärr inte säga att den hamnar på min 5 i-topp-lista.
Sedan var jag som vanligt sen och hetsade till Robin och där återgick vi till att bli riktiga fjortisar som vi alltid gör p.g.a att vi umgicks som mest på gymnasietiden och att vi hamnar i gamla mönster. Delade en vinflaska på en kvart och tog med resten i en sportflaska tack vare Robins snilleblixt.
Sedan blev det Lejonbaren med Robin, BlondinBella, hennes kille och hans kompis, samt tre mycket trevliga tyskar. Jag hade mycket troligt, lite för roligt. Spillde vin i min väska som nu luktar skunk eller.. värre. Pratade med tyskarna en massa, de verkade förstå vad jag sade trots min onykterhet så det var positivt. Kvällen avslutades med att Robin beställde mat på turkiska och fick extra pommes frites. Nice work!

Söndagen: Lunch på Chokladkoppen, besök på Nobels muséum som låg bredvid, vistelse i Nockeby. Såg förresten Sweeney Todd på bio - en musikal med Johnny Depp. Mycket bra. 

Bild från helgen förresten:

image10

Har nu hittat ett klipp som är anledningen till att man har en blogg:  
http://www.norran.se/nvtv/?iframeurl=http%3A%2F%2Fnorran.abcdn.net%2FabPlayer2%2Fdefault.html%3Fpath%3Dnorran.abcdn.net%2FTV-ARKIV%2FInslag%2F%26playfile%3D080329_GH3_750k.flv

Här ser man Skelleftenördar som har allvarliga problem, de har spelat ett lan med counterstrike och när det ska avslutas är nördarna gråtfärdiga. Det som slår mig är att de är mycket fåordiga och den sociala kompetensen är obefintlig. Till alla er som har tänkt skaffa barn: Bosätt er inte i Skellefteå och hindra dem från att spela för mycket dataspel. Det kommer bara leda till något ont.


Fick en försenad födelsedagspresent av Elin i form av en tavla där jag, Karin, Elin själv, Sofia och Anna är avbildade. Jag har den ovanför min säng. Den är så fin.

 

Kommentarer
Postat av: Karin

nu är du tillbaka hurra hurra hurra
karin är lycklig och jättejätteglad!

2008-04-02 @ 17:55:23
URL: http://simma.webblogg.se
Postat av: Karin

ring då!
:P

2008-04-03 @ 16:27:44
URL: http://simma.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0