Fortsättning på den spännande resan

... och vi såg hur som helst på På Spåret på kvällen och gissa vilket resmålet var för dagen om inte ... *trumvirvel* Skellefteå! Det var nog något av det mest spännande jag har upplevt i mitt liv - Att i självaste Skellefteå få se på ett program som handlar om Skellefteå! Det var inte illa. Karin och hennes bror satt som klistrade framför tvn när de fick veta att det fanns en travbana med ett antal gubbar med rök i hela ansiktet. Man kunde dessutom fiska i Byske.
Efter detta var vi alldeles utmattade, men vi lyckades ändå se något som inte kan ha varit någonting annat än en uppföljare på Hollywood gigolo. Där hände det ett antal märkliga saker. En kvinna som var laryngektomerad hade bara ett hål i strupen och därför kom det ut vin ur hålet när hon var på dejt. Det hela var mycket konstigt. En annan hade röstproblem och lät precis som en högtalare. Där hade det varit ett utsökt tillfälle att anlita en logoped!
Sedan sov vi hur som helst.

Lördagen
Det fikades med Karins vän Linus, han hade en fin katt som hette Raki om jag inte minns fel. Jag åt en god chokladkaka på Waynes men det slog faktiskt inte Double Chocolate på Subway i Skellefteå! How weird is that? Men gott var det ändå. Sedan åt vi middag hos Karins mamma och jag fick träffa hunden Cesar igen. Long time no(se) see. Han är så fin. Vi åt en god middag med lammkött och diskuterade civilkurage. Jag gillar att de diskuterar allt, det gör även min familj.
Sedan lockade vi håret. Karin lockade håret på mig. Det blev mycket fint och hon tyckte jag såg ut som:



Sedan blev hårdrock. Jag älskar hårdrock. Och jag fick träffa Karins kompis Linnéa igen. Har bara träffat henne en gång förut. Men jag gillar henne verkligen! Hon påminner lite om mig. Det blev guitar hero, HIM och trevlig stämning. Jag fick höra att jag var en kunglig tjej som gillade hårdrock, snus och whisky. Jag kan inte annat göra än att hålla med. Utekvällen i Skellefteå var intressant. Jag och Karin kom fram till att alla snygga killar i Skellefte utvandrat och det är bara barskrapet kvar. Förutom en. Som såg ut som sångaren i HIM. Jag blev förföljd av en kille och blev ganska nöjd när jag lyckades skaka av mig honom. Hans kompis försökte övertala mig att det var en fin kille och pratade om hur de brukade röka på. Motsägelsefullt om du frågar mig som bara ställer mig liberal till alkohol.

Sedan blev det i alla fall hamburgare på Max efter en våldsam kö och vi fick skjuts av den coolaste människan någonsin. Hon sade: "Ibland kan frisk luft vara djävulen". Med detta menade hon att man kan spy om man tar frisk luft. Det var ett skönt uttalande.

Dagen efter:
Uttalande från mig: "Det finns inga snygga killar och alla röker bara på. Skellefteå måste vara helvetet på jorden". Karin: "Skratt".

Vi gick ut med Cesar, det var underbart väder. Karin lockade håret på sin bror Erik och de såg exakt likadana ut!
Vi åt Buremålet och det var det godaste målet någonsin. Typ. I love krysset. Sedan for vi hem. Nu har jag tappat lite kreativitet. Suck. Snart får jag träffa nya medarbetare, det blir kul.

Peppa inför hawaiin!!!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Karin

Haha älskar din berättelse om helgen.
och sannerligen skulle det behövas en logoped.

2008-02-19 @ 16:03:18
URL: http://simma.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0