Teletubbies och decenniumtävlingar

Hänt på sistone:

Igår jobbade jag hela dagen med att ringa pensionärer, det gick sådär. En ville bjuda hem mig på fika när jag ville prata om försäkringar. En var född 1899. Sedan visade det sig att den personen hade dött. Resten svarade inte ofta.

Igår fick jag detta sms av vår granne/handyman/vän Erik-Olof: "Hahahaha, knäppisar!" Jag och Karin förstod genast att han måste ha menat oss men vi förstod inte varför. Det visade sig att han hade fått ett vykort på posten underskrivet med flera olika namn, bl a "Ove" och "Lotta". Han trodde att det var vi som hade skickat det. Har vi gått och blivit mystiska? Bara för att vi gav honom en krossad semla förra veckan som vi hade tryckt i hans brevlåda. Och kanske för att vi skrev en lapp med texten: "Erik-Olov, 24 år". Sehr mystisch! 

Senare på kvällen blev det iaf träning i form av Gympa Hopp. Karin hade en lustig out-fit på sig och jag var lättroad. Det var inte världens mest utmattande pass tyävärr, men musiken de spelade var helt okej. När det blev "Maria" med Blondie shakade jag och Karin loss. Fast vi sjöng "Sofia" eftersom vi har gjorde en sådan hyllningslåt till Suffe.
Sedan for vi hem och såg på House. Han är härligt bitter. Moha!
Karin gjorde ett test på facebook om hur väl hon kände en kompis. En av frågorna var; "vilka är ondast?" med några olika svarsalternativ och svaret på dett var Teletubbies enligt hennes kompis. Därför tyckte vi (läs mest jag) att det skulle vara roligt om jag skickade en bild på dessa bedårande varelser till henens kompis superwall. Tyvärr fungerade det inte, men det hade kunnat vara roligt.

Idag: Jobb från kl 8 och framåt. Magdalena ringde till en döende kund. Typiskt henne. Jag fick inte tag på mina kunder. Det kan vara därför jag sitter och bloggar as we speak.
På lunchen for jag med min chef och ett par kollegor till Gandhi, en indisk restaurang i stan. En kollega, som faktiskt åt lika långsamt som jag, berättade att hans lumparkompis fått honom att vara med i Vasaloppet och som en del av vadet ingår det att de inte får tränna innan. Höjden av masochism måhända? Han berättade även om en högst mysig tävling han hade haft med denna vän när de gjorde lumpen. En decenniumtävling. Denna gick ut på att den som hittade den äldsta kvinnan att ha sex med skulle vinna. Han hittade en kvinna som var lika gammal som hans mamma. Mmmysigt.
Frågan är den: Vari ligger utmaningen? Det kan inte vara svårt att få tag på en snusktant som vill ha lite lammkött. Eller? Det känns ganska mycket som Jack-Ass.

Vi hade även en diskussion om att alla killar som har namn som slutar på -y är ligister. Alttså  Bobby, Jimmy, Johnny, Ronny och så vidare. Detta har bekräftats av en man från Ersboda. Och från mig.
Finns det något motsvarande hos tjejer? God only knows.

/Over and out

Kommentarer
Postat av: Suffe

Ååååh, jag känner mig hedrad :D

2008-02-13 @ 16:42:14
Postat av: Karin

lotta, vi är bäst, vi äger.
det kan inte sägas för ofta.
du är min vapendragare IN I DÖDEN.
vi ses.

2008-02-13 @ 20:53:39
URL: http://simma.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0