Weekend i exotiska Skellefteå

Med risk för att göra en dålig rip-off på Tomas Marklund som skrivit en resedagbok om en fantatiskt färd till Piteå, ska jag nu beskriva min helg i Skellefteå.

På fredag morgon begav det sig till det spännande resmålet. Jag och Karin lever, som ni kanske märkt, i en musikal. Vi sjöng hela vägen från å-hem till bussen och det var på ett så finurligt sätt som dagen började. Väl på bussen lyssnades det på musik i form av Winnerbäck och Kent. Det kändes inte som en lång färd förrän vi var framme i Skelet. Som det kallas. Som ni kanske förstår. Karin träffade några vänner med blått hår bland annat. Jag såg på när det hälsades och kunde konstatera att folk var trevligare i Skellefte än Ume. I alla fall på affärer och dylikt. Tydligen finns det dock knappt några homo -och bisexuella där. Mycket konstigt.
Karin for till en optiker, jag prövade töntiga glasögon medan jag väntade. Ett par röda Harry Potter-bågar föll mig helt klart i smaken. Men jag hade dessvärre inga pengar på mig.

Sedan umgicks vi med Karins mor och bror, det var väldigt trevligt. Karins bror är ett geni som använder sig av ord som "futuristisk" i en normal konversation. Han går i 8:an. Men som alla vet är ju Karin också riktigt intelligent!

Fortsättning får följa imorgon för då jobbar jag. Nu ska jag och Karin planera lite Hawaii-fester.

 

Kommentarer
Postat av: Suffe

Åh, efternamn och allt...och utan T, du lär dig fort! :D Men så är ni ju bästa vänner och allt så :P
Jag funderar på det här med glasögon, jag vill ha ett par för det kan vara snyggt. Jag kanske borde matcha mitt ärr med ett par Potter-bågar? ;)
På onsdag vankas det tacos! :D
Sov gott och planera väl!
Kram!

2008-02-18 @ 23:54:12
Postat av: Suffe

Utan H skulle det GIVETVIS vara...

2008-02-18 @ 23:54:37
Postat av: Tomas

Ojoj, benämnd med EFTERNAMN till och med, vilket uppenbarligen inte ens Sofia kan. Jag är stolt över dig, min bästis! Jag vill dock poängtera att min resedagbok är mycket mer omfattande än bara en resa till Piteå - jag åker ju trots allt till Skellefteå också! :O

Spara pengar och skaffa Harrybrillsen, jag tror de passar dig skitbra!

2008-02-19 @ 14:09:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0