För Karin

Nu är min fina Karin i England och jag lovade henne att anteckna lite för varje dag som gått så att hon inte ska gå miste om alltför mycket.

Gårdagen

Jag konstaterade att den vidriga ICA-müslin faktiskt smakade mer okej i mjölk än i yoghurt. Man tager vad man haver så att säga. Jag blev klar i tid (!) och tillsammans med Elin begav jag mig till skolan. På vägen träffade vi Anna och Sofia som av en slump, men extra roligt var det att även Miranda, Tina och Lina följde med oss till skolan. Väl där hade vi en intressant lektion med Leila, hon hade tix igår. Stackar´n kunde inte sluta säga "t ex" och "så att säga". Detta kunde inte jag och Anna låta bli att störa oss på och det blir alltid värre när man väl börjat lägga märke till sådana saker. Till lunch blev det sallad med: Fetaost! Förvånad? Sedan satt jag, Anna och Sofia och åt medan vi diskuterade politik. Vi kom fram till att integrationen i samhället borde bli bättre.

Sedan blev det promenad hem med Anna som jag försöker övertala att komma med mig till Peace & Lovefestivalen. Hon menar på att hon kommer behöva extra pengar i sommar. Vi kom fram till att hon kan försöka sälja diverse tjänster genom att knacka dörr, alternativt att ha ett plakat med texten "Tryggves jänta" och stå i sparsamma kläder. Jag kom fram till att mitt stage-name skulle bli "Lars-Ivars dotra".

När jag kom hem svarade jag på österrikarnas mail där det stod att de vill ringa mig på söndag angående att vara Au PAir i Wien i sommar. Magnus tyckte jag skulle ta det utan att tveka eftersom det är fotbolls-Vm där tydligen. Hade jag ingen aning om. Träning blev det sedan; Aerobic dance. Jag kunde passet riktigt bra eftersom vikarien som tog över passet igår brukar ha passet på onsdagar. I'm an expert.

For hem till mamma, pappa och umgicks med min bror. Åt pizza (Hawaii + banan + curry) och spelade guitar hero såklart. Efter det var det filmkväll hos Sofia och där såg vi bland annat Monty Python och delar av världens sämsta film. Världens sämsta film var verkligen underbar och nu finns det en ny hälsning som går ut på att man slår armarna i kors. För det gör utomjordingarna i filmen. Det är det enda som skiljer de från människorna förutom deras silvriga dräkter. Kom hem innan 2, grannarna hade fest och det satt en riktigt packad kille i trappuppgången som nynnade för sig själv, oklart vilken komposition. Han såg emo ut. Jag skyndade mig in för att sova.

Idag: Stan med Miranda och Tina. Skriver mer sedan.

 

Kommentarer
Postat av: Tomas

Angående den vackra hälsningen från Plan 9 - kolla http://efterfesten.com/img/album/6/3/6330936.jpg

Jag var inte lika sur som jag såg ut, dock... :)

2008-03-16 @ 16:13:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0