Läs!

http://site.vk.se/Article.jsp?article=223290

Kommentarer
Postat av: Tomas

Wow! Bästis going famous!

2008-10-14 @ 22:36:21
Postat av: Sofie - [email protected]

hejsan lotta. jag sökte runt lite på internet om studenter som pluggar till logoped och fastnade för din sköna blogg. jag är själv intresserad av att plugga till logoped i lund och undrar nu såhär rakt på sak HUR ÄR UTBILDNINGEN? vad får man lära sig? vilka egenskaper bör man ha som logoped? vore super glad för något svar :) Ha de fint, hälsningar Sofie från Malmö.

2008-10-19 @ 22:24:04
Postat av: Lotta

Hej Sofie! Kul att du gillar bloggen :) Utbildningen är väldigt bra, men kan skilja sig beroende på studieort. Det kan vara så att Lund använder sig av PBL - problembaserad inlärning - vilket skiljer sig en del från Umeå. Vi har istället mycket tentor medan PBL är mer eget tänkande och kan anses vara mer "flummigt". Man får lära sig lingvistik, psykologi, fonologi, logopedi och medicin så man blir väldigt allmänbildad ;) Som logoped är det bra att vilja kommunicera med människor samt att vara lyhörd och lyssna både på patienten och på handledare under praktik och inse att det inte alltid finns "rätt" och "fel" när man ska diagnosticera. Det är mer kliniskt än vad jag trodde det skulle vara från början men det är oerhört intressant och jag gillar verkligen att det är så brett och att man kan jobba inom flera olika områden :) Fler frågor?

2008-10-20 @ 17:25:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0