Awkward

Jobbar som sagt med äldre på sjukhus, just nu i alla fall.
I onsdags knackade en man med blå uniform på. Jag kände igen honom. Det var sanitetsteknikern.
"Jag fick ett infall", sade han.
"Jaha", sade jag och trodde att mannen tänkte städa på ett alldeles särskilt sätt den här dagen.
"Jag undrar... Vill du ta en fika? Du verkar så trevlig", sade mannen.
:O
Latens.
"Öhh.... jaa... Alltså... Det hade varit jättetrevligt. Och tack! Men jag måste tyvärr säga nej, för jag har pojkvän".
Awkward tystnad (och stämning framför allt).
"Okej. Jaha. Tja!"
Mannen sprang iväg.
---
Träffade honom igen idag och hälsade trevligt och neutralt. Fick inte någon respons.
Undrar om det där rummet någonsin kommer bli städat igen.

Kommentarer
Postat av: karin

hah!

2011-07-02 @ 17:01:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0